Wartosc emisyjna akcji K2 Internet ustalona na 25 zł

Wartosc emisyjna akcji K2 Internet ustalona na 25 zł
Category: gielda
Author:
27 lipca, 2020

Cena emisyjna akcji spółki marketingowo-technologicznej K2 Internet została ustalona na 25 zł wobec ceny maksymalnej wynoszącej 40 zł.

Ostateczna liczba dzialaniu w pierwotnej ofercie publicznej spółki została ustalona na 750. 000, w tym 330. 000 akcji nowej emisji serii H i 420 tys. dzialaniu sprzedawanych serii od Zas do F, co oznacza, że bmp AG, największy akcjonariusz spółki, zrezygnował z moznosci sprzedaży równoleglego pakietu 355 tys. dzialaniu – jednym sposród czynników, od momentu których bmp uzależniało tę decyzję, była cena akcji w palecie.

– _ Pomimo dużego popytu zarząd i akcjonariusze K2 zdecydowali sie ze względu na niestabilną sytuację dzieki rynkach kapitałowych ustalić cenę emisyjną po dolnej granicy przedziału cenowego. Krokiem tymze stworzą podstawę do długoterminowego pozytywnego progresu kursu dzialaniu. Zgodnie z założeniami, bmp pozostanie po sprzedaży pakietu akcji akcjonariuszem posiadającym ok. 17, 5% walorów spółki _ – podało bmp w odrębnym komunikacie w środę.

W ub. tygodniu reprezentanci bmp zapowiadali, że kasa zapomogowa planuje w ciągu dwunastu miesięcy całkowicie wyjść sposród inwestycji w spółkę K2 Internet. Zaznaczyli, że jest możliwe, iż fundusz wykona wyjście wcześniej.

Oferujący akcje Dom Maklerski Penetrator po raporcie sposród 27 marca wycenił akcje spółki K2 Internet w 36, 56 zł.

Book-building na atuty spółki zakończył się cztery kwietnia. W 9-11 kwietnia zaplanowano zapisy na akcje.

Spółka podała w komunikacie także, że liczba dzialaniu oferowanych az do objęcia na bazie zaproszeń została ustalona w 535. 000 sztuk, natomiast liczba dzialaniu oferowanych sluzace do objęcia bez zaproszeń – na 215. 000 egzemplarzy.

Przydział dzialaniu zaplanowano dzieki 18 04. Debiut giełdowy spółki wydaje sie byc planowany w pierwszą dekadę maja.

Dzis 42, 6 proc. akcji spółki należy do funduszu bmp AG, 29 proc. do przewodniczącego rady nadzorczej Michała Lacha, a 12, 1 proc. – do prezesa Janusza Żebrowskiego. Nastepne 12, 9% akcji objęli kluczowi personel w wyniku emisji akcji linii G.

Jeśli spółka sprzeda wszystkie oryginalne akcje i 420 tys. – _ starych _ akcji, to nowi akcjonariusze obejmą 36, 9 proc. udziałów przy podwyższonym kapitale spółki. W nastepstwie procesu budowy księgi popytu bmp AG może zdecydować się w sprzedaż kolejnych 355 tys. akcji, jak będzie oznaczało, że całkowicie wycofał się z inwestycji. W takim przypadku nowi akcjonariusze obejmą 54, czterech proc. udziałów w spółce.

Spółka szacowała, że pozyska do 11, 8 mln zł netto. – _ Cena emisyjna wyniesie 25 zł, jakie mozliwosci przy emisji 330 tys. nowych dzialaniu serii H przyniesie spółce wpływy w wysokości 8, 25 mln zł _ – napisało bmp po komunikacie.

Pozyskane środki spółka chce zainwestować w budowę systemu afiliacyjnego, sprzęt komputerowy, nowe biuro dla działu integracji i ACR, skonstruowanie oferty e-Governement, zakup istniejącej firmy badz rozwój oferty własnej w dziedzinie marketingu mobilnego, zakup aplikacji do e-mail marketingu a takze rozbudowy srodku danych.

K2 Internet jest firmą marketingowo-technologiczną świadczącą usługi w zakresie wykorzystywania nowych mediów oraz technik w biznesie. Należy az do niej m. in. sieciowy dom mediowy ACR.

W 2006 roku spółka miała 1, 128 mln zł zysku netto wobec 610 tys. zł rok wcześniej. Przychody, że sprzedaży wyniosły odpowiednio pietnasty, 294 mln zł wobec 11, 748 mln zł. W I połowie 2008 roku spółka miała 680 tys. zł zysku netto (wzrost na temat 6 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku) obok 10, 881 mln zł przychody (wzrost o 69 proc. ).