Najlepsi nauczyciele przedsiębiorczości nagrodzeni

Category: rózne
Author:
27 lipca, 2020

Jadwiga Dworecka sposród Gimnazjum nr 1 dywanom. Henryka Sienkiewicza w Rawiczu i Michał Góralczyk z Zespołu Szkół Mechanicznych dywanom. Komisji Oswiaty Narodowej po Poznaniu pozostali Nauczycielami Przedsiębiorczości roku 2004 r.

Nazwiska laureatów zostały ogłoszone w piątek na uroczystej gali w stolicy polski. Szkoły, po których pracują nagrodzeni wychowawcy, otrzymały po trzy tysiące złotych dzieki edukację ekonomiczną, np. wyposażenie pracowni. Turniej organizuje Narodowy Bank Naszego kraju (NBP) i Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości, które w 2006 r. zainicjowały działalność Lokalu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS. Do klubu należy obecnie ponad 850 nauczycieli z całej Polski.

Nagrodzonym pogratulował prezes NBP Sławomir Skrzypek. Podziękował też kazdemu zaangażowanym w promocję madrosci ekonomicznej nauczycielom. „Przedsiębiorczym nauczycielom, zrzeszonym przy Klubie Odruch, NBP naprawdę winien wydaje sie ogromną wdzięczność za państwa wsparcie dla naszej obszernej akcji edukacyjnej” – powiedział Skrzypek.

Jak powiedział PAP laureat tytułu Nauczyciela Przedsiębiorczości Roku 2009 Michał Góralczyk, dobra wiedza przedsiębiorczości nie zaakceptowac powinna ograniczać się sluzace do teorii ekonomicznych. Dlatego przy szkole, przy której uczy, młodzież po praktyce boryka się sposród organizacją różnych przedsięwzięć, chocby takich jak ogólnopolskie quizyturnieje, akcje szkolne i promocyjne.

„Skupiamy się nie tylko na nauczaniu koncepcji, ale też na kwestiach praktycznych, angażując młodzież w realizację tychze projektów. Jednym z największych w naszym kraju i najznamienitszych jest Ogólnopolski Konkurs Madrosci o Bankach, który wydaje sie byc w tym roku organizowany razem z NBP” – mówił Góralczyk.

Jak dodał, organizując imprezy uczniowie muszą nauczyć się urzędowych procedur i zadbać o merytoryczne przygotowanie np. konkursów. „Strona internetowa Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Instytucjach finansowych została przy całości zrobiona przez młodzież. Uczniowie zrealizowali też ogromną pracę, przygotowując np. podstawy danych” – tłumaczył nauczyciel.

Jak powiedział PAP zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej NBP Tadeusz Deszkiewicz, wiedza przedsiębiorczości w szkołach winna przede wszystkim dotyczyć codziennych kwestii, takich jak oszczędzanie, kredyty lub inwestycje. Poza tym uczniowie powinni się dowiedzieć jakie korzyści daje prowadzenie własnej działalności gospodarczej i z jakim ryzykiem się to wiąże.

Wsparcie NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO dla instruktorów obejmuje metrów. in. szkolenia dotyczące biezacej problematyki ekonomicznej. „Zależy nam na tym, zeby wiedza przekazywana przez nauczycieli nie była oderwana od dzisiaj istniejących problemów. Wazne jest, aby np. wyjaśniać, jak się przebieg zdarzen w czasach tego rodzaju zawirowań w rynkach finansowych, jakie są obecnie” a mianowicie powiedział Deszkiewicz. (PAP)

ula/ abe/ gma/