Dlaczego saldo banku nie jest równe saldzie rejestru w QBO

17 lutego 2021
Category: Karty Kredytowe

Dlaczego saldo banku nie jest równe saldzie rejestru w QBO

Jednym z najczęściej zadawanych mi pytań jest to, dlaczego stan konta bankowego nie jest równy saldzie rejestru w QuickBooks Online. Czy byłbyś zaskoczony, słysząc, że bardzo rzadko saldo banku zrównuje się z saldem rejestru w QBO? W tym wpisie na blogu odpowiem na to pytanie, podam moje eksperckie spostrzeżenia na ten temat i podam dwa powody, dla których saldo banku nie jest równe saldzie rejestru w QuickBooks Online.

Czy saldo banku ma być równe saldzie rejestru w programie QuickBooks Online?

W większości przypadków – nie. Jednak fakt, że saldo banku nie jest równe saldzie rejestru, może być dużą czerwoną flagą i oznaką kłopotów w twoim QBO. Przyjrzyjmy się powodom, dla których salda banków nie są równe saldzie rejestru.

Zanim zaczniemy

Upewnij się, że dodałeś lub dopasowałeś wszystkie transakcje bankowe do QBO z okna Transakcje bankowe (przejdź do Transakcje>Bankowość).

Kiedy odnoszę się do „salda bankowego w tym poście na blogu – mam na myśli saldo bankowe, które QuickBooks nazywa „saldem bankowym, jak pokazano poniżej:

Powód 1 – Różnice czasowe

Najprostszym powodem, dla którego salda bankowe nie są równe saldzie rejestru programu QuickBooks, są różnice czasowe. Podam kilka przykładów różnic czasowych:

  • Czeki – podczas drukowania czeku z QBO saldo kasy jest automatycznie potrącane. Jednak czek nie wpłynął jeszcze na bank. To tworzy różnicę w czasie.
  • Lista płac – przetwarzasz listę płac, a Twoja usługa kadrowo-płacowa potrąca pieniądze na pokrycie płac i podatków od wynagrodzeń dwa dni przed wypłatą. To tworzy różnicę w czasie.
  • Płatności klientów czekiem – otrzymujesz płatności od klientów czekiem. Wprowadzasz płatności klienta i rejestrujesz depozyt w QBO. Wpłacasz czek w banku, a przyznanie ci kredytu na ten depozyt zajmuje 1 lub 2 dni. To tworzy różnicę w czasie.

Czy teraz widzisz, dlaczego istnieją różnice w czasie?

Co się stanie, jeśli przyczyną problemu nie są różnice czasowe?

Możesz mówić do siebie: „ale nie rozumiesz, Veronica. Moje saldo rejestru jest dalekie .

Tak, rozumiem. Ciągle to widzę. Podam kilka przykładów:

Saldo kasy Mo jest pomieszane, ponieważ jego księgowy nie wiedział, jak pracować z transakcjami PayPal. Lokaty zostały wprowadzone dwukrotnie

  • a saldo rejestru jest bliskie 1 mln USD, podczas gdy saldo banku wynosi 25000 USD.
  • Jane jest nowym użytkownikiem i nie została odpowiednio przeszkolona w zakresie QBO. Przypadkowo duplikuje depozyty bankowe – wpisuje je w Transakcje>Bankowość, a także w Lokatach bankowych. Saldo rejestru wynosi 250000 USD, a saldo banku 5000 USD.
  • W jakiś sposób Caroline przypadkowo dwukrotnie pobrała transakcje bankowe do QBO i zduplikowała wszystkie transakcje.
  • Lillian próbowała wyczyścić swoje transakcje QBO i usunęła transakcje, które zostały wcześniej uzgodnione w QBO.

Mógłbym kontynuować, ale oszczędzę ci szczegółów.

Powód 2 – Konto bankowe nigdy nie zostało uzgodnione

Czy wiesz, że co miesiąc masz przygotowywać uzgodnienie między rejestrem bankowym w QBO a wyciągiem bankowym? Większość ludzi nie wie, że jest to niezbędny krok do utrzymania danych QBO w dobrym stanie i uzyskiwania dokładnych raportów. Wszyscy księgowi uzgadniają rachunki bankowe i karty kredytowe, zanim zrobią cokolwiek innego z Twoimi księgami.

Uzgodnienie bankowe pomoże ci odkryć szereg błędów (takich jak te, o których wspomniałem), takich jak:

  • Zduplikowane transakcje
  • Brakujące transakcje
  • Transakcje wprowadzone przez pomyłkę
  • Transakcje wprowadzone w niewłaściwym okresie
  • Transakcje wprowadzone na złą kwotę
  • Saldo otwarcia konta bankowego nigdy nie zostało wprowadzone w QBO
  • Transakcje uzgodnione wcześniej zostały zmienione lub usunięte

Wszystkie te błędy wpływają na saldo rejestru w QuickBooks Online. Są powodem, dla którego salda bankowe nie są równe saldzie rejestru w QBO.

Co to jest uzgodnienie bankowe?

Uzgodnienie bankowe to proces zapewniający, że wszystkie transakcje na wyciągu bankowym (lub z karty kredytowej) są zgodne („uzgodnione) z transakcjami w programie QuickBooks Online. Tylko w ten sposób można zagwarantować, że wszystkie transakcje zostaną odzwierciedlone w QBO. Powinieneś uzgadniać rachunki bankowe i karty kredytowe raz w miesiącu, gdy tylko wyciągi będą dostępne.

Przygotowanie uzgodnień bankowych

Zanim będziesz mógł wyczyścić saldo rejestru bankowego w QuickBooks Online, musisz przygotować uzgodnienia bankowe dla każdego miesiąca. Jeśli prowadzisz działalność dłużej niż rok, radzę rozpocząć rozliczanie w bieżącym roku (to dlatego, że nie chcemy zmieniać żadnych sald, które mogły zostać wykorzystane do złożenia zeznania podatkowego). Aby rozpocząć, możesz potrzebować pomocy księgowego.

Aby dowiedzieć się, jak przygotować uzgodnienie bankowe, przeczytaj ten artykuł w witrynie pomocy technicznej programu QuickBooks.

Po przygotowaniu uzgodnień bankowych będziesz w stanie zidentyfikować wszystkie obszary, które wymagają uporządkowania. Ponownie, możesz potrzebować pomocy księgowego, aby wyczyścić QuickBooks.

(Bonus) Powód # 3 – Dokonałeś uzgodnień bankowych i nadal jest duża różnica

Jeśli wykonałeś już uzgodnienia bankowe i nadal istnieje duża różnica, oznacza to, że w rejestrze bankowym są jeszcze nieuzgodnione transakcje. Oznacza to, że transakcje zostały wprowadzone do QBO, których nie ma na wyciągu bankowym lub wyciągu z karty kredytowej. Prawdopodobnie są to duplikaty lub transakcje wprowadzone przez pomyłkę.

Aby znaleźć nierozliczone transakcje, przejdź do rejestru bankowego (Księgowość>Plan kont>Znajdź konto bankowe>Kliknij opcję Wyświetl rejestr po prawej stronie).

Filtruj według stanu uzgodnienia jako „Niezgodne, jak pokazano poniżej:

Przejrzyj transakcje, które nie są uzgodnione – prawdopodobnie są duplikatami lub zostały wprowadzone błędnie. Napraw w razie potrzeby (anuluj, edytuj lub usuń). Zobacz ten wpis na blogu.

Wniosek

Właśnie dowiedziałeś się o dwóch powodach, dla których saldo banku nie jest równe saldzie rejestru w QuickBooks Online. Pierwszym powodem są różnice czasowe – które są normalne, a drugim powodem jest to, że nie przygotowałeś uzgodnienia między wyciągiem bankowym a rejestrem bankowym QuickBooks. Uzgodnienie bankowe to jedyny sposób, w jaki będziesz w stanie zidentyfikować i rozpocząć czyszczenie wszelkich problemów w danych programu QuickBooks.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy